cirkel netwerk

prachtige redenen om te starten met bloggen

Info, info en nog eens info

Er zijn hele boeken over weggeschreven, artikelen, blogs. Het is regelmatig onderwerp van gesprek. Maar wat ben je als je een succesvol ondernemer bent?

Om ze nog even op een rijtje te hebben (in andere artikelen zal ik hier verder op doorgaan):

  • je bent een vernieuwer
  • en netwerker
  • je pakt ICT-toepassingen op een voor jou handige manier op
  • je stelt je klant centraal
  • en last but not least: je deelt je kennis met je doelgroep

En vooral dat laatste wil ik nu graag verder met je uitdiepen.

Sharing is caring

En dat niet alleen.

Je bent niet voor niets ondernemer geworden. Je bent namelijk expert op je vakgebied. En je wilt zoveel mogelijk vrijheid om met jouw ambacht bezig te kunnen zijn. Of je nu timmerman of advocaat bent. Ten diepste maakt dat geen verschil. Je wilt ook geld verdienen met wat je zo graag doet. Of niet?

Maar mensen komen niet zomaar naar je toe. Gewoon alleen omdat je met zoveel liefde met je vak bezig bent. Je moet de wereld laten weten waar je mee bezig bent en waarom hij of zij juist naar jou toe moet komen. En ja, mond tot mond reclame helpt je daar natuurlijk bij. Tegelijkertijd is dat niet genoeg en zul je andere kanalen aan moeten boren. Bloggen is er een van.

Waarom dan bloggen?

Back in the old days deelde je geen informatie. Geen denken aan! Want stel dat je concurrent er met jouw idee vandoor gaat. Of dat je mogelijke klant je niet meer nodig heeft, dankzij alle info die je voor niets hebt weggegeven.

Maar niets blijkt minder waar te zijn. Door te bloggen laat je zien dat je een autoriteit bent op jouw vakgebied. Je kunt laten zien waar je mee bezig bent. Door informatie te delen, help je mensen verder in hun denk- of besluitvormingsproces. En daardoor zal je potentiële klant eerder geneigd zijn voor jou te kiezen. Je bent al in beeld namelijk, op een zeer positieve manier.

Waardecreatie voor je klant

Bloggen is daarnaast een manier om in contact te komen met je doelgroep. Door reacties van je publiek op je blogs, de vragen die ze stellen, kun je erachter komen waar hun behoefte, problemen of hun vragen liggen. Dus ja, hoe mooi is het om deze informatie te hebben, zodat je hier je dienstverlening op aan kunt passen?

Boeien en binden

Tegelijk kom je direct in contact met je klant en kun je het gesprek beginnen. Het allerbelangrijkste: hiermee maak je verbinding met je klant (en zal iemand eerder bij jou terugkomen in plaats van de zijweg nemen en naar je concurrent gaan).

Heb je iets gehad aan deze informatie? Voel je vrij om dit te delen in jouw netwerk. Zo helpen we elkaar weer verder!

Dank je wel voor je tijd!

Reageer op dit artikel

Laat als eerste een reactie achter.

geef een reactie

wpDiscuz